İzmir yeni şehir merkezine yakın bir alanda konumlanan arazi; otobüs-İzban-İzmir metro-tramvay ve yapılması planlanan hızlı tren hattının arasında yer alır. Spor alanları ve sanayi sitesi, tren/tramvay depolama alanları arasında kalan bu mekanın, ulaşım hatlarının kesiştiği noktaya dönüşümü; öneri ofis yapısının, hareketli insan yoğunluğuna eş zamanda cevap verebilecek bir yapı olarak ele alınmasını gerektirir.
Ulaşım entegrasyon birimlerini içeren ofis binası; bölgedeki çoğul hareket hatlarının kesiştiği noktada konumlanmasıyla birlikte; çevresel hareketliliği barındıran ve kamusal pek çok kullanıma servis veren transfer alanı olarak geliştirilmiştir. Öneri proje, çeperdeki hareketliliğin merkezi bir kamusal alan etrafında toparlanıp dağılmasını, farklı kamusal fonksiyonların kümelendiği parçalı bir zemin kurgusu üzerinden yorumlar. Üç farklı yapıda konumlanan ofis birimleri; ofis ortak alanlarını içeren saçak-baza yapısıyla bağlanarak, zemindeki kamusal birimlere bütünleştirici bir örtü oluşturur.
Parçalı zemin kurgusu, farklı yönlerden gelen yaya-araç hareketliliğini karşılar. Zemin-orta avlu, kafe-sergi-atölye-konferans birimleriyle servis verirken; zemin üstü baza kotunda konumlanan iç boşluk; zemindeki kamusal devinimi özel ofis katlarına taşır ve görsel bir ilişki kurar. Aynı zamanda, merkezi kütle dizilimi; arazi çeperinde yeşil açık alan kullanımını arttırır ve orta avlu, baza iç boşluk teraslarıyla kütle genelinde yeşil açık alan dağılımını yayar.
© 9016 Architecture 2024